برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

دستگاه گوارش فصل نهم علوم چهارم دبستان

در این ویدیو ما می خواهیم با هم دستگاه گوارش فصل نهم علوم چهارم دبتان را بررسی کنیم و یک مروری داشته باشیم بر درس بدن ما 1 .در این آموزش ما می خواهیم بدانیم که دستگاه گوارش چیست ؟ و چه عملکردی دارند.پی با ما همراه باشید با یک آموزش جذاب علوم چهارم دبستان جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید

بنام خداوند بخشنده مهربان

 

دستگاه گوارش فصل نهم علوم چهارم دبستان :

گوارش چیست ؟

  • سلول های بدن  برای رشد کردن به آب و غذا و اکسیژن نیاز دارند . و همچنین این سلول ا بسیار ریز هستند پس ما غذایی را که میل میکنیم باید آنقدر ریز و کوچک باشند که بتوانند در سلول ها نفوذ کنند و وارد شوند .سوال پیش میاد که چگونه غذای مورد استفاده ی ما به سلول ها میرسه ؟ جواب اینه که وقتی ما غذایی را می خوریم آن غذاتئسط دستگاه گوارش ما هضم و تبدیل به قطعات ریز می شمو تا بتواند به سلول های بدن ما نفوذ کند.پس گوارش یعنی هضم و ریز شدن غذا تا جایی که قابل استفاده ی سلول های بدن ما باشد.

 

بچه ها درویدیو روی این آنتومی بدن انسان توجه کنید.به اجزای دستگاه گوارش خوب دقت کنید .

غذا اول وارد دهان ما میشود و اولین مرحله ی گوارش در دهان به کمک دندانها و بزاق دهان است.

  • البته که زبان مزه ی غذا را تشخیص می دهد.

  • زبان غذاها را با حرکات مخصوص خودش و همچنین بزاق دهان مخلوط می کند تا غذا به شکل گلوله های نرمی تبدیل شوند.غدد بزاق زیر زبان قرار دارند.آنها کمک می کنند تا غذای نرم شده توسط دندانها را راتتر قورت دهیم.بعد از دهان وارد یک لوله ای می شوند که از انتهای حلق کشیده شده تا معده..به این لوله مری می گویند.مری غذاها را از دهان به سمت معده هدایت می کند.

در ادامه ویدیوی آموزشی گوارش علوم چهارم دبستان را مشاهده کنید.

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود